Arbetsdagen 30 maj

Arbetsdagen lördag 30 maj inför KrM fält C Focus på att bygga stationerna. Ta med verktyg typ skruvdragare, hammare och såg😊 Start kl 10:00 Grillen startas ca 12:30 //Tävlingsledningen

Skruva figurer inför krM fält 31/5

KrM fält C- skruva figurer I morgon fredag 22/5 ca 14:30 träffas vi i Glaslagaren verkstad för att montera figurer inför kretsmästerskapet fält C den 31/5! Är du tillgänglig…ta med skruvdragaren och anslut till gänget! Påminner oxå om att det behövs fler funktionärer till arrangemanget den 31/5…. Du vill väl skjuta oxå?! Anmäl dig snarast Läs mer …

KrM Fält C 31 Maj 2026

KrM fält C 31 maj 2026 Som de flesta nu känner till så arrangerar vi (RP) mästerskap fält C den 31/5! För detta behövs funktionärer! Anmäl dig till Johan Gustavsson (tävlingsledare) på mail: glaslagarn@telia.com Möjlighet att skjuta två starter varav en betalas av klubben när du ställer upp som funktionär! (Lunch från grillen ingår😁) Lördagen Läs mer …

RT Hemorten Precision 2026

Påminner om att Anmälningslista till hemorten precision finns i klubbstugan sedan några veckor! Anmäl dig via mail till mig om du inte hinner anteckna dig på listan i klubbstugan! 100kr per start till klubbens swish. (Anmälan ska skickas in den 15/4 till SPSF) Hälsningar Tobbe/ tävlingsledare

ROSLAGSVÅR 2026

Inbjudan nu ute på kretsens hemsida! Medlemmar anmäler sig som funktionärer och deltagare i tävlingen till tävlingsledaren Tobbe i vanlig ordning! //Tävlingskomittén

Kallelsen till Årsmötet 2026

Den 25 januari gick kallelsen till årsmötet 11 mars 2026 ut via mail till alla medlemmar! Har du inte fått kallelsen kan det bero på att klubben inte har din mailadress! ( kolla skräpposten oxå😇) Skicka din mailadress till kassor@roslagenspistolskyttar.se

SM 2026

Nedan hittar du en presentation från första informationsmötet ang SM 2026 läs och begrunda! RP kommer att bemanna en stn för fältskyttet som arrangeras 6-8 juli! Flertalet funktionärer från klubben kommer att behövas! Vi återkommer med mer info inom kort!

Vinterfält 2 lördag 7/2

Det blir 😄 en enklare fältbana inne på pistolbanan nu på lördag.. start kl 10 som vanligt! Snön i vallen isolerar och minimerar risken för ev. Rikoschetter! Välkomna till årets andra fältskjutning i vinterväder! Hälsningar Tobbe!